اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان دزفول

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز در نشست خبری با موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: متولی اصلی برنامه‌های دانش‌آموزان، خانواده‌ها هستند لذا باید فرهنگسازی و آگاه‌سازی بیشتری در این رابطه انجام شود؛ همچنین دستگاه‌های دیگر نیز به جهت کمک به امر تعلیم و تربیت با خانواده همکاری‌های لازم را دارند.
دبیر‌کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برخی خانواده‌ها با ثبت نام فرزندانشان در کلاس‌های مختلف مسئولیت تعلیم و تربیت را به سایر دستگاه‌ها واگذار می‌کنند و دنباله‌رو این موضوع آسیب‌های اجتماعی فرزندان را تهدید می‌کند که به همین منظور کلاس‌های آموزشی مختلفی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های تابستانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: طرح سراسری خیمه‌های معرفت برای دانش‌آموزان مستعد اخلاقی، دینی و علمی مقطع متوسطه اول در نظر گرفته شده که برنامه‌های گروهی را شامل می‌شود همچنین اجرای مرحله دوم کندوی کتاب به منظور ترویج کتاب‌های مختلف در دستور کار قرار می‌گیرد، کتاب "اعتراف غلامان" برای دانش‌آموزان و کتاب "تا قاف کرامت" با موضوع جایگاه زنان برای مربیان از جمله گزینه‌های پیشنهادی است.
علامتی در خصوص برنامه‌های دیگر اوقات فراغت تابستانی خاطر نشان کرد: اجرای طرح قرارگاه نشریات دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌ها است که مهارت تولید نشریه هدف اجرای آن است که پس از ارسال آثار به دبیرخانه سمنان و داوری به منتخبان جوایزی اهدا می‌شود همچنین برگزاری طرح حلقه معرفت از دیگر برنامه‌ها است که برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم با موضوع مباحثه مسائل دینی و اجتماعی برگزار می‌شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: برگزاری هیئت‌های انصارالمهدی(عج) نیز با هدف تقویت اعتقادات نوجوانان نیز به صورت هفتگی برگزار می‌شود که اوج آن در ١٤ تا ٢٤ مرداد ماه مصادف با دهه کرامت و ٢٢ تا ٣٠ شهریور ماه مصادف با هفته ولایت و امامت از دیگر برنامه‌ها است همچنین در ٢١ شهریور ماه نیز برنامه دعای روز عرفه انجام می‌شود.
وی با اشاره به برنامه انتخابات دانش‌آموزی تصریح کرد: این برنامه شامل قرارگاه‌های شهری، استانی و ملی است که در بازه زمانی بین تیر تا مرداد ماه انجام می‌شود، اجرای آن برای دختران در دماوند و برای پسران در مشهد است همچنین اردوهای آموزشی طلایه‌داران فردا در سطح استانی یا شهرستانی برای مسئولان و هیأت اعضا مدارس به صورت اردوهای آموزشی سه تا هفت روز در نظر گرفته شده است.
علامتی خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌ها است که خراسان رضوی، کرمان و تهران به عنوان متولیان این امر با سفر به استان‌ها و مناطق محروم اقدام به ساخت و ساز فضا، مسجد و محوطه‌سازی می‌کنند همچنین ارسال مطالب و محتوا برنامه کابوس ٢٠٤٠ روز قدس نیز تا پایان تیرماه ادامه دارد.
وی گفت: اجرای طرح ورزشی و کوهنوردی نیز از دیگر برنامه‌ها برای مربیان با محوریت کوهپیمایی است که برای استان‌های جنوبی و فاقد کوه نیز برنامه‌های کویرنوردی، دریانوردی یا سفر به استان‌های دیگر برای کوهپیمایی تدوین شده است.
علامتی در خصوص اهمیت اوقات فراغت خاطر نشان کرد: اوقات فراغت تبلور نتایج تلاش‌های تربیتی در طول سال تحصیلی است و لازم است میزان قدرت اندیشیدن و انتخاب بچه‌ها در این فرصت طلایی سنجیده شود چرا که اوقات فراغت فراتر از استراحت و تفریح است و خانواده‌ها باید ظرفیت‌ها و توانایی فرزندانشان را شناسایی کنند.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: پیش‌بینی ما طبق آمار سال گذشته استقبال ٣٠٠ هزار نفری دانش‌آموزان است که امیدواریم امسال بیش از پیش مورد استقبال قرار بگیرد چرا که برنامه‌ها با هدف تحقق نظام آموزشی و تربیتی تدوین شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی