اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان دزفول

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری همزمان با شروع سال تحصیلی 94-95  در پیامی شروع سال تحصیلی جدید رابه همه دانش آموزان و اعضای باصفای انجمن اسلامی تبریک و تهنیت گفت. در این پیام همچنین برای همه عزیزانی که عازم دوره‌های عالی علمی در حوزه و دانشگاه شدند و به عبارتی از مجموعه فارغ‌التحصیل شدند هم آرزوی توفیق کرد.
حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: سال تحصیلی گذشته سالی پر از تلاش و مملو از موفقیت‌ها بود. گزارش‌های بسیار خوبی را از تلاش‌های علمی، انقلابی و از مجاهدت‌های شما دریافت کردیم. باعث خوشحالی همه ما شد و باعث سربلندی بود. از همه شما به خاطر فعالیت‌هایی که داشتید چه در عرصه خودسازی شخصی، چه در ارتباط با برنامه‌های انجمن اسلامی و در مجموع فعالیت‌هایی که مرتبط با اتحادیه بود صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم ان‌شاءالله امسال برای همه ما سالی پر از موفقیت‌های بیشتر باشد. تابستان خوبی را هم عزیزان ما پشت‌سر گذاشتند. برنامه‌های خوبی بحمدالله در فضای تابستان انجام شد اردوهای گوناگون تشکیلاتی، علمی، زیارتی، تفریحی و فرصت‌هایی برای سازماندهی و انسجام و آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدیدانجام شد و من فکر می‌کنم مجموعه ما کاملاً  آماده است هم انجمن‌ها و اعضای عزیزش و هم مجموعه پشتیبان ما از ستاد مرکزی و دفتر مرکزی تا سایر بخش‌ها، همه آماده هستند تا یک شروع بسیار خوب را داشته باشند.  عزیزان من می‌دانند که شروع خوب خیلی مهم است که چطور کار را آغاز کنیم. هر چه که آن کار مهم‌تر باشد اهمیت این شروع و آغاز هم بیشتر می‌شود چه چیزی بهتر و مهم‌تر برای جوان عزیز دانش‌آموز ما آن هم عضو باصفا و جدی انجمن اسلامی، از آغاز سال تحصیلی، آغاز یکسال پر از فعالیت و آرزو، امید، تلاش و مجاهدت، خودسازی و خودشناسی این را باید خیلی قدر دانست.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: این سال جدید را با یاد خدای متعال با توکل بر خدای متعال می‌گوییم «بسم‌الله الرحمن الرحیم» از او یاد می‌کنیم و به او توکل می‌کنیم. برای او حرکت می‌کنیم و به فیض و فضل او و کمک او همه ما دل می‌بندیم و امیدوار هستیم این یاد ان‌شاءالله به فعالیت‌های ما، به تلاش‌های مجموعه شما جوانان عزیز و سربلند و امیدهای امروز و فردای ملت و اسلام و انقلاب اسلامی رنگ خدایی بزند.

وی گفت: آغاز سال تحصیلی امسال هم با مناسبت‌هایی همراه است  که برای همه ما الهام‌بخش است. مخصوصاً برای جوانان عزیز ما و برای شما اعضای نورانی انجمن‌های اسلامی، از فضای دهه ماه ذی‌الحجه رسیدیم به نقطه بسیار مهم آن و دقیقاً همان نقطه مهم روز آغاز سال تحصیلی جدید است، اول مهر امسال در واقع روز عرفه است و روز نیایش و همه به فال نیک می‌گیریم. از طرفی فضای جهان اسلام معطر به عطر حج است. از طرف دیگر آغاز سفر حسینی و حرکت کاروان حسینی به سوی کربلای معلی است مناسبت آن در یک چنین ایامی است از طرف دیگر عید سعید قربان است و از طرف دیگر هفته دفاع مقدس است ،مجموعه این‌ها برای یک شروع خوب الهام‌بخش است، حرکت آفرینند، امیدزا هستند، بهجت آفرینند، شوق‌انگیز هستند که مجموعه‌ای از این مناسبت‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید قرار گرفته است و همه آن‌ها الهام‌بخش هستند.
امسال سال تحصیلی جدید را با روز عرفه با دعای عرفه امام حسین(علیه‌السلام) آغاز می‌کنید
حجت الاسلام والمسلمین خاطرنشان کرد:روز نیایش برای جوانان عزیز ما اعضای نورانی ما الهام‌بخش است. بهترین، نزدیکترین و صمیمی‌ترین راه برای ارتباط با پروردگار عزیز و متعال همین عنوان نیایش و دعا است. امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) در نامه 31 نهج‌البلاغه تعبیر بسیار زیبایی دارند. فرمودند خطاب به امام حسن(علیه‌السلام) در آن نامه مشهور و در واقع خطاب به همه فرزندان معنوی ایشان که بدان که خداوند تبارک و تعالی که مالک همه گنجینه‌های آسمان و زمین است به تو اجازه داده با او حرف بزنی از او بخواهی و امکان دعا را برای تو فراهم کرده تا تو بخواهی و او هم اجابت کند باید ما همه شکرگزار باشیم به درگاه خداوند متعال به خاطر این اجازه‌ای که به ما داد که با او حرف بزنیم در بین همه کسانی که با خداوند متعال صحبت می‌کنند جوان‌ها و نوجوان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند به خاطر صفای دل، به خاطر نورانیت، به خاطر فطرت پاکیزه‌ای که دارند خواسته‌های آن سریعتر به اجابت می‌رسد، بیشتر مورد عنایت قرار می‌گیرند. این را باید همه عزیزان من قدر بدانند امسال شما سال تحصیلی جدید را با روز عرفه با دعای عرفه امام حسین(علیه‌السلام) آغاز می‌کنید.
وی گفت:  یکی از ذخایر بزرگ تربیتی، معنوی، معرفتی و مکتبی ما همین دعاهاست. دعای عرفه همینطور است. مجموعه نورانی دعاهای امام سجاد(علیه‌السلام) که به عنوان صحیفه سجادیه شناخته می‌شود از همین قبیل است. شما با دعای کمیل آشنا هستید. با مناجات شعبانیه آشنا هستید. بیشتر آشنا شوید، انس بگیرید.
معارف عاشورایی و پیام‌های رهایی بخش و نجات بخش امام حسین(علیه‌السلام) برای عصر ما است
نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به مکتب سید الشهدا و معارف حسینی گفت : معارف عاشورایی و پیام‌های رهایی بخش و نجات بخش امام حسین(علیه‌السلام) برای عصر ما است. خیلی باید قدر بدانیم شهدای عزیز ما، جانبازان عزیز ما و ایثارگران عزیز ما، آزادگان ما، خانواده‌های معظم و مکرم آن‌ها به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان ما سرمایه‌های بسیار بزرگ ما در ارتباط با مکتب اباعبدالله و معارف امام حسین(علیه‌السلام) هستند و همین جا باید یاد کنیم از امام راحل عظیم‌الشأن که این امکان را به شکل متفاوتی برای نسل ما و عصر ما فراهم کردند.
ما باید از رزمندگان، ایثارگران و شهدایمان درس غیرت بگیریم
وی ادامه داد:  ما باید از رزمندگان، ایثارگران و شهدایمان درس غیرت بگیریم، درس فتوت، مردانگی، شجاعت، حماسه، حماسه‌آفرینی، درس بصیرت بگیریم، درس آمادگی بگیریم، خودمان را مهیا کنیم برای این‌که در هر وضعیتی هستیم سینه به سینه استکبار جهانی و جریان ظلم و ستم و سلطه شیطانی بایستیم و مقاومت کنیم و خودمان را مهیا کنیم برای یک مبارزه جانانه با جریان پلید استکبار و این دستور کار همیشگی ما  و مشق همیشگی و تکلیف همیشگی ما مخصوصاً جوانان عزیز ما است که باید خودشان را با یک چنین مکتبی مهیا کنند، ارتباط معنوی با شهدای عزیز دانش‌آموز، شهدای عزیز معلم می‌تواند در این زمینه برای ما راهگشا باشد.
پرچم‌دار حرکت علمی در مدرسه باشید
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه خطاب به اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: همه نور چشمان و عزیزانمان را دعوت می‌کنیم به چند نکته اول درس خواندن عزیزان انجمن‌های اسلامی خیلی جدی بگیرند و اعضای بسیار عزیز ما درس خواندن آن‌ها باید درس خواندن مجاهدانه باشد یعنی جهاد امروز شما کار علم و درسی شما است نه یک درس خواندن سطحی که صرفاً کتاب‌ها را بخوانیم، کلاس‌ها را شرکت کنیم و نمره‌ای بگیریم. بلکه نمره‌های خوب بگیریم، بلکه درس خواندن عمیق با نیت خودسازی علمی و برداشت‌های عالی و آماده‌شدن برای فتح قله‌های علمی که از سوی رهبر عزیز و عالی‌قدر ما به عنوان هدف بسیار بزرگ برای مجموعه جامعه ما به ویژه جامعه علمی ما قرار گرفته در این زمینه شما علاوه بر این‌که وظیفه‌مند به کار علمی و درسی شخصی خودتان هستید و ان‌شاءالله در این زمینه موفق و سربلند باشید و عمیق درس بخوانید و فعالیت‌های علمی خودتان را معطوف به یک آینده درخشان طراحی کنید، علاوه بر این کار شما عبارت است از اینکه فضای مدرسه را هم علمی کنید. یعنی یک انجمن اسلامی با سیمای علمی، با دعوت علمی با یک حرکت جمعی علمی و فضاسازی کار درسی و علمی مناسب، در مدرسه در این زمینه شما رسالت گفتمان سازی علمی در مدرسه هم دارید و یک وظیفه مضاعفی بر عهده شما است طبعاً وقتی از شما می‌پذیرند که خودتان پیشگام باشید، پیشرو باشید، پرچم‌دار حرکت علمی در مدرسه باشید.
تواضع و فروتنی و حریم داری و رعایت اخلاق با کادر مدرسه
وی خطاب به دانش آموزان انجمن اسلامی گفت: ارتباط شما با معلمان عزیزتان، ارتباط شما با مدیریت مدرسه، ارتباط شما به عنوان عضو، مخصوصاً عضو فعال انجمن اسلامی با سایر دانش‌آموزان در این محورها باید آمیخته باشد با تواضع، با فروتنی، مخصوصاً با معلمان عزیز با کادر مدرسه آمیخته با تواضع و فروتنی و حریم داری، ان‌شاءالله در این زمینه‌ها الگو باشید برای سایر بچه‌ها. این را خدای متعال از ما می‌خواهد اولیای خدا می‌خواهند و می‌پسندند بر همه ما حقوق معلمان و حریم‌های آنان را بتوانیم رعایت کنیم به هر تقدیر نسبت به سایر دانش‌آموزان هم این تواضع شما این ادب شما این اخلاق خوب شما حتماً جذاب و دعوت کننده است.
انسجام خودتان را به عنوان انجمن اسلامی در مدرسه جدی بگیرید
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: انسجام خودتان را به عنوان انجمن اسلامی در مدرسه جدی بگیرید. انجمن اسلامی موفق انجمن اسلامی است که اعضای آن با یکدیگر متحد هستند، منسجم هستند، همیاری دارند، همکاری دارند وظایفشان را به خوبی بین خودشان تقسیم کردند. از همین اول سال با نشاط و جدی سازماندهی بشوید. هماهنگ باشید، تقسیم کار داشته باشید و بر اساس یک حرکت مناسب و یک آرایش تشکیلاتی جدی و منظم کارتان را شروع کنید تا ان‌شاءالله بتوانید بهره مناسبی در فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در مدرسه داشته باشید.
روحیه استکبار ستیزی و مجاهدت و دشمن شناسی و دشمن ستیزی را در خودتان فعال کنید
وی با اشاره  به دانش آموزان انجمن اسلامی در خصوص حفظ روحیه استکبار ستیزی بیان داشت: از همین آغاز سال تحصیلی روحیه استکبار ستیزی و مجاهدت و دشمن شناسی و دشمن ستیزی را در خودتان فعال کنید. فعال هست فعال‌تر کنید در این زمینه فعالیت‌های بسیار گسترده‌تری را در دستور کار قرار بدهید. همه شما عزیزان من باخبر هستید توطئه جدید دشمنان ما کاهش روحیه جهادی و حماسی در جامعه ما مخصوصاً در جامعه جوان ما است. انجمن اسلامی ما درست نقطه مقابل این‌ توطئه دشمن که نفوذ و اثرگذاری روی ذهنیت جامعه ما به ویژه جامعه جوان ما است و کاهش روحیه انقلابی در آن‌ها است تا از طریق این کاهش روحیه انقلابی بتواند بسترهای نفوذ در امروز و فردا برای خودش فراهم کند. حالا انجمن‌های اسلامی ما و اعضای عزیز انجمن‌های اسلامی در این زمینه رسالت مضاعفی دارند. رسالت مضاعف آن‌ها این است که استکبار را معرفی کنند، سلطه را معرفی کنند، مصادیق زمان را، آمریکای جهانخوار را، رژیم صهیونیستی را به بچه‌ها معرفی کنند. توطئه‌های آن‌ها را افشا کنند. هنرمندانه، با ابتکار، با استفاده از ذهن خلاق و جوان خودشان در این زمینه جدی وارد شوند و امیدواریم ان‌شاء‌الله جلوه خاصی این روحیه شما در مدرسه داشته باشد. فضای مدرسه را فضای انقلابی، فضای جهادی قرار بدهید و از مناسبت‌های مثل سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی استفاده کنید. اتحادیه هم ان‌شاء‌الله برای این نکته برنامه‌های جدی را خواهد داشت. امیدواریم به صورت هماهنگ و یکپارچه عزیزان ما وارد این عرصه مجاهدت بشوند و خبرهای بسیار خوبی را همه ما از برنامه‌های شما در این زمینه دریافت کنیم و ان‌شاءالله خار چشم دشمنان اسلام باشید و این پیام‌ها‌ که از مدارس ما جمع می‌شود از روشن‌بینی، از بصیرت، از فهم روشن، ان‌شاءالله برای دوستان انقلاب امیدبخش و برای دشمنان انقلاب اسلامی باعث ناامیدی باشد.
انس همراه با تدبر و تامل  در آیات قرآن کریم

وی گفت: اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را دعوت می‌کنم به انس با کلام الهی، دعوت می‌کنم که حداقل روزی یک صفحه قرآن را با تأمل بخوانید. هرچه بیشتر هم بهتر. تدبر داشته باشید، برای خودتان انتخاب داشته باشید. همه عزیزان را دعوت می‌کنم در دوست‌یابی دقت داشته باشید. بهترین‌ها را دوستان نزدیک خودتان قرار دهید. همه شما عزیزان را دعوت می‌کنم که مواظب آفت‌های نوپدید باشید که مخصوصاً از طریق فضاهای مجازی، از طریق مجموعه‌های جدیدی مثل ماهواره و امثال این‌ها دارد به ذهنیت جامعه ما تزریق می‌شود. مواظب این آفت‌های جدید که پاکی شما، نجابت شما، تقوای شما، دل‌های پاک و ذهن‌های نورانی شما را نشانه گرفته، مواظب این تیرهای خطرناک شیطان باشید. خودتان را محافظت کنید، توصیه می‌کنم فرصت خدمت به همکلاسی‌ها و هم‌مدرسه‌ای‌های خودتان را قدر بدانید. در مدرسه روحیه خدمت‌گذاری داشته باشید، گره‌گشا باشید، کمک‌کننده باشید، یار باشید، مددکار باشید، اهل صفا و احسان و ایثار باشید و این روحیه را در همین محیط مدرسه خودتان بیشتر از گذشته تجربه و تمرین کنید. همه عزیزان را توصیه می‌کنم مطالعه مفید داشته باشید. غیر از کتاب‌های درسی از آثار خوب در دستور کار مطالعه شما باشد.
در مدرسه پرچم نماز به دست شما باشد
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: همه شما عزیزان را توصیه می‌کنم با مسجد ارتباط داشته باشید. عضو فعال و بانشاط مسجد محله خودتان باشید و در مدرسه هم پرچم نماز به دست شما باشد و دعوت به نماز. از نمازهایتان هم خیلی استفاده کنید. نماز اول وقت، نماز با حضور قلب و با توجه. به هر حال امیدواریم خانواده شما امسال شاهد یک فرزند متفاوت باشند. فرزند عزیزی که باعث نور چشم آن‌ها است. ادب شما، تواضع شما، خدمت‌گذاری شما در فضای خانواده، حضور فعال و بانشاطی که در کنار پدر و مادر عزیز و برادران و خواهران عزیزتان دارید ان‌شاءالله سرمایه بزرگی خواهد شد از دعا و محبت پدر و مادر برای شما برای یک سال پر از موفقیت. ان‌شاءالله. امیدوارم سال تحصیلی
 95-94 در تاریخ زندگی فرد فرد شما عزیزان یک سال متفاوت ثبت شود در همه زمینه‌ها. ان‌شاءالله موفق و سربلند باشید.
لازم به ذکر است برای مشاهده صوت وفیلم پیام نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه به لینک های زیر مراجع فرمایید


http://www.ofoghha.ir/content/video/1394-06-31--payame-aghaze-saale-tahsili-video

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی