اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان دزفول

نماینده مقام معظم رهبری در جمع کادر دفترمرکزی گفت: در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید تفکر ترویج پیدا کند و از همه مهمتر باید تفکر و اندیشیدن در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در جمع کادر دفترمرکزی گفت: هر کس که هر نوع رضایتی برایش حاصل شود به برکت اسم مبارک امام رضا(ع) است و اگر خداوند هم بخواهد از کسی راضی باشد مظهر رضایت خداوند امام رضا(ع(است.
حجت السلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به بخش‌های مختلف سیره امام رضا(ع) به بررسی جوانب مختلف آن پرداخت و افزود: در مواجه با سیره امام رضا(ع) متوجه می‌شویم که تقوی و رعایت حریم‌های شرعی و الهی هم در مرحله شناخت و هم در مرحله عمل، حرف اول را می‌زند.
وی افزود: بهترین انسان روی زمین کسی است که تقوای بیشتری دارد و آنچه که در نزد خداوند انسان‌ها را درجه‌بندی می‌کند، تقوی است و باید تقوی و حریم‌های الهی را شناخته و رعایت کنیم.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اگر بخواهیم در مسیر رضایت الهی گام برداریم و رضایت و خشنودی حق تعالی را در اعمال خود ببینیم باید طبق سیره ائمه معصومین و همچنین سیره حضرت رضا(ع) عمل کنیم که این بر دو گونه می‌باشد توسل قلبی و توسل عملی و اگر طبق سیره حضرت عمل کنیم و به عبارتی توسل عملی را داشته باشیم این عمل پشتوانه توسل قلبی نیز می‌شود. 
وی اظهارداشت: درسیره امام رضا(ع) توجه به نماز اول وقت نشان از اهتمام ویژه و جدی ایشان به این مقوله دارد و افزایش سرعت سیر سلوکی انسان به سمت خدا نیز تا حد زیادی به رعایت این اصل اساسی بستگی دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در برنامه‌ها باید سه تفکر را در دستور کار خود قرار بدهیم تفکر قبل از عمل که برنامه‌ریزی نام دارد، تفکر حین عمل که به انجام شدن آن کار بیاندیشیم و تفکر بعد از عمل که ارزیابی نام دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید تفکر ترویج پیدا کند و از همه مهمتر باید تفکر و اندیشیدن در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.
لازم به ذکر است فایل صوتی سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در جمع کادر دفترمرکزی در ذیل قابل مشاهده می‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی