اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان دزفول

پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب: به گزارش روابط‌عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دزفول، مهدی ابوماهیگیر در گفتگو با خبرنگار دزمهراب یوم الله 13 آبان را روز تاریخی و فراموش ناشدنی انقلاب دانست و افزود: « استکبار ستیزی حقیقت کل یوم عشورا و روح وقایع تاریخی 13 آبان است. 22 بهمن ماه 57 روز استفلال کشور از استبداد طاغوت و 13 آبان 58 استقلال کشور از استکبار جهانی اتفاق افتاد. آن روز انقلاب اول رخ داد و این روز به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب دوم.»

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دزفول افزود: « عزت امروز جمهوری اسلامی مرهون آرمان مبارزه با استکبار و اتکال به خداوند است. هدف امروز دشمن نفوذ فرهنگی در لایه های جامعه خصوصا نسل دانش آموز و در نتیجه استحاله نظام عزیز جمهوری اسلامی است.» وی خاطر نشان کرد: « اهمال و کوتاهی در حوزه های تربیتی و فرهنگی خصوصا در جامعه بزرگ دانش آموزی خیانت به اصل نظام و خون شهداست. کم کاری ها و ندانم کاری ها خواسته یا ناخواسته نوعی خدمت به هدف دشمن است.»

وی با آسیب شناسی حوزه فرهنگ در کشور بیان داشت:« 1- تعدد بی ضابطه مجموعه های فرهنگی و عدم توازن مالی و سخت افزاری در آنها یک مشکل است. 2- موازی کاری و عدم هماهنگی بین دستگاههای فرهنگی موجب هدر رفت ظرفیت های فعال فرهنگی شده است. 3- نبود نظارت، عدم وجود مغز افزار و ورود افراد غیر فرهنگی در مناصب فرهنگی آسیب های جدی وارد می کند. 4- وقتی کارهای فرمالیته ، سطحی و نمایشی بیلان کار برخی دستگاهها بشود از عمق و جدیت فعالیت های مبنایی هم کم می شود و این یک خطر دیگر است.»

ایشان بازنگری در ساختار فرهنگی کشور و اصلاح خلاءها و نواقص موجود را ضرورت کار دولت ، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و افزود: « باید جهاد فرهنگی و مدیریت جهادی جایگزین شرایط موجود شود. وقتی رهبر حکیم انقلاب از تعابیری مثل جنگ ، تهاجم ، شبیخون ، ناتو و غیره در این حوزه استفاده می کنند یعنی باید نگاه ویژه و جهادی به این مقوله داشت. توجه دولت به عرصه فرهنگ یا بعضا کافی نیست و یا نگاه دولت در برخی موارد باید اصلاح شود.»

ابوماهیگیر با اشاره به فعالیت بیش از یکصد سنگر انجمن اسلامی در مدارس دزفول ، گقتند: « مجموعه ی اعضای انجمن های اسلامی عناصر زلال و خالص انقلابی هستند که بی حاشیه و بدون هیچ گونه حمایت مالی به عنوان بازوان مربیان پرورشی در سنگر علم و فرهنگ در مدارس نقش آفرینی می کنند. انجمن های اسلامی تنها تشکل دانش آموزی هستند که تحت نظر نماینده مستقیم ولایت از آرمان های اسلامی و انقلابی دفاع می کنند.»

مهدی ابوماهیگیر با بیان شرایط خاص علمی و تربیتی دزفول گفت: « ساحت دستگاه تعلیم و تربیت والاتر از آن است که دستخوش فعل و انفعالات اشخاص و جریان های زودگذر سیاسی واقع شود و نباید هر سیاست بازی به خود اجازه دست درازی و دخالت در امور این دستگاه عظیم آینده ساز جامعه را بدهد.» وی همچنین هماهنگی و انسجام تشکل های دانش آموزی را در دزفول یک ضرورت مهم دانست که در سال های پیشین از آن غفلت شده است و گفت: « شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی که می تواند به تقویت برنامه ها و افزایش کیفیت فعالیتها در حوزه پرورشی کمک شایانی کند، باید در شهرستان تشکیل شود و در این خصوص اتحادیه پیشقدم خواهد بود.»

مسئول اتحادیه دزفول همچنین ضمن اعلام حضور پرشور انجمنی ها دوشادوش سایر تشکل ها در راهپیمایی استکبارستیزی 13 آبان امسال افزود: «هرگونه ممانعت و کارشکنی از هر کس در این باره به معنای عدم بصیرت و پذیرش ذلت است.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی