اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان دزفول

استکبارستیزی نشئت گرفته از قرآن‌کریم است

| يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پنجمین نشست مسئولان استانی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به آیه 61 سوره یونس گفت: خداوند در آیه 61 سوره یونس به پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: ای پیغمبر! تو به هیچ کاری نمی‌پردازی و چیزی از قرآن نمی‌خوانی، و (شما ای مؤمنان!) هیچ کاری نمی‌کنید، مگر این که ما ناظر بر شما هستیم، هیچ‌چیز در زمین و در آسمان از پروردگار تو پنهان نمی‌ماند، چه ذرّه‌ای باشد و چه کوچکتر و چه بزرگتر از آن، (همه اینها) در کتاب واضح و روشنی ثبت و ضبط می‌گردد.‏
حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: مضمون این آیه فوق‌العاده تکان دهنده است و روایت از امام صادق(ع) که به نقل از پیامبر(ص) فرموده‌اند که پیامبر اکرم هر وقت این آیه را تلاوت می‌کردند شدیدا گریه می‌کردند.
وی گفت: شیوه‌های تربیتی ما شیوه‌های سطحی است و این شیوه‌های توحیدی است که نگه دارنده، ژرف حفظ کننده است و این شیوه تربیتی توحیدی را می‌توان از آیات قرآن کریم استخراج کرد.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: استکبارستیزی بحث اصلی و دستور کار ویژه و همیشگی اتحادیه است و خصوصا امسال با یک برجستگی بیشتری باید پیگیری شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‎علی‌اکبری ادامه داد: اکنون با توجه به نیازهای بچه‌ها باید این فضا را مدیریت کرد و صحنه اصلی درگیری ما با استکبار جهانی کف مدارس است.
حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این نسل نو نیاز به شناخت انقلاب اسلامی دارند و در کنار آن، این نظام نیاز به نیروسازی دارد که این نیروها از طریق همین دانش‌آموزان تامین می‌شود.
وی خطاب به مسئولان استانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برنامه‌های استکبارستیزی را باید جدی بگیرید و حرکت فرا ملی باید در این زمینه شکل بگیرد و از ستاد مرکزی نقشه ارائه شود و با توجه به این نقشه مسیر در استان‌ها طی شود و شاهد درخشش  برنامه‌ها در زمینه استکبارستیزی خواهیم بود.
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دشمن در حال کار و تلاش است تا بتواند در نوجوانان و جوانان ما نفوذ پیدا کند و هدف آنها کاهش روحیه استکبارستیزی است و مسئولان استانی اتحادیه باید اهتمام ویژه نسبت به این موضوع داشته باشند و نباید این اجازه را به دشمن داد که در بین دانش‌آموزان ما رخنه پیدا کند و روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان را تضعیف کند.
وی در ادامه گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری استکبارستیزی مسئله‌ای است که در قرآن آمده است و اگر کسی از فضای ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی فاصله بگیرد از حیات طیبه قرآن‌کریم فاصله گرفته است.
 حجت الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: مصداق کامل استکبار در جهان، آمریکا است و بی‌تردید آمریکا خوی دشمنی دارد و دانش‌آموزان باید این ذهنیت را از آمریکا داشته باشند.
وی در خصوص حفظ روحیه استکبارستیزی بیان داشت: دانش‌آموزان باید مجاهدت و دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را در خود فعال کنند. فعال هست فعال‌تر کنند ودر این زمینه فعالیت‌های بسیار گسترده‌تری را در دستور کار قرار بدهید.
نماینده مقام‌معظم رهبری در اتحادیه خطاب به مسئولان استانی اتحادیه گفت: رسالت مضاعف شما این است که استکبار را به دانش‌آموزان معرفی کنید، سلطه را معرفی کنید، مصادیق زمان را، آمریکای جهانخوار را، رژیم صهیونیستی را به بچه‌ها معرفی کنید. توطئه‌های آن‌ها را افشا کنید و دانش‌آموزان بعد از شناخت بی شک هنرمندانه، با ابتکار، با استفاده از ذهن خلاق و جوان خودشان در این زمینه جدی وارد می‌شوند و ان‌شاء‌الله جلوه خاص این روحیه در مدرسه ایجاد شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی